Vaško plokštelių gamyba

Viskas apie įrankius, skirtus dirbti su bitėmis.
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 15:52

Laiko klausimas,gal ir filmuotos medziagos idesiu,neuzilgo ruosiuosi daryti dar biski ploksteliu tai pasistengsiu smalsuma patenkinti.
Skype-toks lietuvis
Stebetojas
Patyręs narys
Aviliai: Dadano, 1 varšuvinis
Bičių šeimų skaičius: 3+1
Bitininkavimo stažas: 0
Bičių rasė: Kokios atskrido
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 333
Užsiregistravo: 2008 Lie 15 , 11:10

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 20:03

Taip, kice, tu teisus. Kadangi skysčio virimo temperatūra priklauso nuo slėgio, tai tam ir reikia daugiau atmosferų, norint pasiekti aukštesnę virimo temperatūrą. O tam, kad vaškas virtų, kaip jau minėjau, reikia vandens :beer:
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 21:15

Pasakysiu jum manau nedidele paslapti,vaskas verda ir be vandens,ir labai graziai,o temperatura spie 120 tiksliai nepasakysiu.Manau gal virimo temperatura priklauso nuo vasko kokybes.Pavyzdziui vasko plastiskumas taip pat nevienodas,kai leidi per valcus tai labai svarbu.Tai viskas tiesiogiai priklauso kiek vaske yra priemaisu.
Skype-toks lietuvis
Se
Sergijus

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 21:49

Raamzi,vaško virimo temperatūra,yra 72 laipsniai.Iš kur tu ištraukei 120?? :think:
Vartotojo avataras
kice
Patyręs narys
Aviliai: dadanai, daugiaukščiai 10-rėmiai
Bičių šeimų skaičius: 30
Bitininkavimo stažas: 15
Bičių rasė: Carnica, buckfast
Miestas: Pakruojis
Pranešimai: 3594
Užsiregistravo: 2008 Geg 05 , 12:15

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 22:28

labai idomu, is kur tokios zinios.. prasome irodymu :)
parafinas pvz verda prie beveik 400 laipsniu celsijaus..
Katėms žiurkių nuomonė nerūpi..
Se
Sergijus

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 22:42

kice rašė:labai idomu, is kur tokios zinios.. prasome irodymu :)
parafinas pvz verda prie beveik 400 laipsniu celsijaus..
Tu fizikė,Tu ir paaiškink,kodėl parafinas užverda esant 400 laipsnių,o vaškui,pakanka 72 laipsnių... :dontknow:
Vartotojo avataras
Med
BIČIULIS
BIČIULIS
Aviliai: Dugiaauksciai
Bičių šeimų skaičius: 250
Bitininkavimo stažas: 20
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 1456
Užsiregistravo: 2009 Sau 17 , 19:26

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 08 , 22:54

Vaskas verda prie aukstesnes nei 100 C temperaturos. Kai vaska verdame, pradzioje kunkuliuoja vien del to, kad vaske yra vandens. Isgaravus vandeniui, nors temperatura ir dideja, kunkuliavimas baigiasi. Kiek as atsimenu, vaskas uzverda apie 120-130 C temperaturos. Todel visai nebutina sterilizuojant vaska naudoti autoklava.Kazkur skaiciau, kad vasko sterilizavimui naudojami savadarbiai sterilizatoriai. Tie sterilizatoriai yra pagaminti principu indas inde. Vidiniame inde lydosi vaskas, o isoriniame yra kaitinamas elektros tenu tepalas.Visa si sistema yra apsildyta is isores. Pasiekus 125 C teperatura, tenas isjungiamas ir leidziama sterilizuotis sava eiga.Kadangi viskas indo isore apsildyta, vaskas austa labai letai.Rezultate gauname elektros taupyma.Beje, vaskas lydosi prie 72 C , o ne verda.
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 09 , 08:20

Malonu pabendraut su gudriais zmogais :leaves:
Skype-toks lietuvis
Stebetojas
Patyręs narys
Aviliai: Dadano, 1 varšuvinis
Bičių šeimų skaičius: 3+1
Bitininkavimo stažas: 0
Bičių rasė: Kokios atskrido
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 333
Užsiregistravo: 2008 Lie 15 , 11:10

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 09 , 13:29

Kiek aš ieškojau vaško virimo temperatūros - niekur neparašyta. Vienoj vietoj radau aprašymą, kad prie 120 C laipsnių vaškas ima skilti kaip junginys. Pradeda rūkti dūmai ir t.t. O pats vaškas neverda. Prie maždaug 200 C vaškas sudaro degiųjų garų mišinį (galimas sprogimas arba stipri sunkiai užgesinama liepsna).
Vartotojo avataras
kice
Patyręs narys
Aviliai: dadanai, daugiaukščiai 10-rėmiai
Bičių šeimų skaičius: 30
Bitininkavimo stažas: 15
Bičių rasė: Carnica, buckfast
Miestas: Pakruojis
Pranešimai: 3594
Užsiregistravo: 2008 Geg 05 , 12:15

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 09 , 13:59

Med rašė:Vaskas verda prie aukstesnes nei 100 C temperaturos. Kai vaska verdame, pradzioje kunkuliuoja vien del to, kad vaske yra vandens. Isgaravus vandeniui, nors temperatura ir dideja, kunkuliavimas baigiasi. Kiek as atsimenu, vaskas uzverda apie 120-130 C temperaturos. Todel visai nebutina sterilizuojant vaska naudoti autoklava.Kazkur skaiciau, kad vasko sterilizavimui naudojami savadarbiai sterilizatoriai. Tie sterilizatoriai yra pagaminti principu indas inde. Vidiniame inde lydosi vaskas, o isoriniame yra kaitinamas elektros tenu tepalas.Visa si sistema yra apsildyta is isores. Pasiekus 125 C teperatura, tenas isjungiamas ir leidziama sterilizuotis sava eiga.Kadangi viskas indo isore apsildyta, vaskas austa labai letai.Rezultate gauname elektros taupyma.Beje, vaskas lydosi prie 72 C , o ne verda.

nurodykite saltini, kur taip parasyta :)
distu gincytis - verda viskas, kas turi skysta forma.. pvz gelezia verda prie 3050 laipsniu Celcijaus, o va spiritas prie 78 :lol: Zinau, kad eteris verda dar mazesnej tempoj :)
"vaškas ima skilti kaip junginys." - ir i ka jis pavirsta? drebucius ir vandeni? keiciasi tik medziagos stuktura, tarpmolekulines jungtys, o vaskas vasku ir lieka.. Atsaldzius vel virsta kietu ..
Katėms žiurkių nuomonė nerūpi..
Vartotojo avataras
Admin
Administracija
Susisiekti:
Aviliai: Daugiaaukščiai 10 rėmų
Bitininkavimo stažas: 12
Miestas: Juodupė
Pranešimai: 647
Užsiregistravo: 2008 Bal 28 , 11:30

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 09 , 16:36

Apie filmuotą medžiagą, ksi norėsit kabinti praneškit, ką nors sugalvosim, nes negerai būtų pakabinti tiesiai forume :)
--
Linkiu, kad Jums išsipildytų viskas, ko linkite kitiems...
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 10 , 09:10

ok adminai susisieksim
Skype-toks lietuvis
Stebetojas
Patyręs narys
Aviliai: Dadano, 1 varšuvinis
Bičių šeimų skaičius: 3+1
Bitininkavimo stažas: 0
Bičių rasė: Kokios atskrido
Miestas: Vilnius
Pranešimai: 333
Užsiregistravo: 2008 Lie 15 , 11:10

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 10 , 22:18

kice, aš rašau, ką perskaičiau. Prie 120 laipsnių vaškas oksiduojasi, virsta degėsiais. Procesas nevyksta staiga, todėl kokie ten tarpiniai produktai susidaro - nežinau.
Se
Sergijus

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 08:31

Vaškas 20C (ir žemesnėje) temperatūroje būna kietas,trapus,lūžyje smulkios kristalinės struktūros,malonaus specifinio medaus,žiedadulkių (duonos) kvapo,jo specifinė masė-0,950-0,970.35-40C temperatūroje vaškas esti elastingas ir plastiškas,62-68C (ekstrakcinis-71C)-lydosi ir iš jo išgaruoja vanduo.Palaikius vašką 120C temperatūroje (be vandens) 2h,jame žūva bičių ligų sukėlėjai,daugiau kaip 140-150C-iš jo išsiskiria kai kurie junginiai,300C-ima rūkti ir 400-600C-sudega be liekanų. "Bitininko žinynas" 1987 metai.Bičiuliai,aš klydau... :shame: :)
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 09:27

Tikras vaskas prie mazdaug 43 laipsniu yra elastingas ir plastiskas galiu pasakyti is patirties :lol:
Skype-toks lietuvis
Vartotojo avataras
raamzis
Patyręs narys
Pranešimai: 587
Užsiregistravo: 2009 Sau 15 , 12:22

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 09:32

O teko susidurti su tokiu vasku kuriam uzteko ir 35 kad butu plastiskas,bet manau kad ten ir nuo veliniu likusiu zvakuciu galejo buti.Arba kiti mano kad 10 procentu parafino i vaska ideti yra normalu,o po keliu metu ziuri kas bites tokius korius pradeda grauzti.
Skype-toks lietuvis
Henrikas
Pranešimai: 17
Užsiregistravo: 2009 Bal 06 , 18:24

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 10:18

kice adreso neturiu, bet rašė taip ; termometras 200 laipsnių skale ir vašką kaitini ant paprastos dujinės, bet naudoji ugnies sklaidytoją -tokia dviguba bleka su skylutėmis. toliau rašo, kad iki 100 laipsnių vaškas ramus, garuoja vanduo ir taip temperatūra ima kilti iki 130 laipsnių, o nuo šios vietos laikai 2 val. Vašką atšaldo iki 80 laipsnių nes karštesnis pilstyti pavojingas. Indai į kuriuos pilsi ištepliojami krakmolo kleisteriu. sterilizacija 130 - 150 laipsnių laikant iki 2 valandas. Bet toliau ka atsimenu ruselis keikė, kad plokšteles gaminamos iš nesterilizuoto vaško, bet šis dalykas labiau saugantis nuo amerikinio puvinio, (kas labiau primena nepagydomą ebolo virusa), toliau kiti peikė, kad vaškas patamsėja, o gal ir apsvyla nes bitės labai nenoriai siuva korius. Sekmės sterilizuojantis :lol: .
Vartotojo avataras
kice
Patyręs narys
Aviliai: dadanai, daugiaukščiai 10-rėmiai
Bičių šeimų skaičius: 30
Bitininkavimo stažas: 15
Bičių rasė: Carnica, buckfast
Miestas: Pakruojis
Pranešimai: 3594
Užsiregistravo: 2008 Geg 05 , 12:15

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 14:41

Henrikas, visa sita as suprantu :) Mane domina saltinis, kur nurodyta, kad vaskas pradeda oksiduotis prie 120 laipsniu Celcijaus. Citata: ", kad prie 120 C laipsnių vaškas ima skilti kaip junginys", cia stebetojas kazkur rase.. Vasko tankis didesnis, nei vandens, kristalizacijos temperatura daug aukstesne, todel virimo irgi turetu buti aukstesne nei 100..
Na issiaikinom su tom temperaturom..
Sudomino, kad ploksteliu gamintojai gali neiskaitinti vasko tinkamai, ir taip platinti ligas.. hmm.. nepatiko man sitos mintys.. Negi jie tokie nesaziningi gali buti?
Katėms žiurkių nuomonė nerūpi..
plikas
Patyręs narys
Bičių šeimų skaičius: iki 20
Bitininkavimo stažas: 0
Miestas: Šiauliai-Dubysos pakrantė
Pranešimai: 1228
Užsiregistravo: 2008 Rgs 14 , 18:40

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 14:53

kice rašė:... Vasko tankis didesnis, nei vandens, ...
ai, ai, ai, kice, ir ko tie fizikos mokytojai nepripasakoja mokiniams :shame:
http://www.fizikos.puslapiai.lt/Tankis/ ... nklent.htm
plikas ir žilas - abu nežino...kurį renkatės?
Vartotojo avataras
kice
Patyręs narys
Aviliai: dadanai, daugiaukščiai 10-rėmiai
Bičių šeimų skaičius: 30
Bitininkavimo stažas: 15
Bičių rasė: Carnica, buckfast
Miestas: Pakruojis
Pranešimai: 3594
Užsiregistravo: 2008 Geg 05 , 12:15

Re: Vasko ploksteliu gamyba

2009 Bal 11 , 15:05

plikas, nelygink vandens ir kieto vasko :lol: Ziurek i leda ir i vaska :P
Katėms žiurkių nuomonė nerūpi..

Grįžti į

REKLAMOS PLOTAS